Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars? I could really use a wish right now...

I dag har dagen varit smackad så att säga. Den började kl 8 när jag hörde att någon var i badrummet och faktiskt blev lite skraj, efter lite lysnande och mycket funderande hör jag "IIIIIH!!" och detta IIIIIH har jag hört förut och då, först då upptäcker jag att jag och Hawkar är ensama i sängen, vart är fjärten!?
Jo serru, hon har klätrat över mig, så över Hawkar, för att så klätra ner från sängen, för att så öppna dörren och för att så krypa ut i hallen, för att så krypa inn i badrummet och sätta sig och göra sina behov!
Hon är allt för rolig!
.
Efter att en ren blöja sitter på plats och mjölken är blandad (allt av en pigg fader) så kommer dom tillbaka och lägger sig brevid mig med Julia i mitten, hon ligger på min arm och vi myser så som bara vi kan i dom 5 minuterna det tar för Julia och tömma sin vällingflaska. Så blev vi nypta, slagna, pussade på, dragna i håret, kramade pluss att vi fick ett varsit "ååh oose!" som är Julias förlåt!
.
Efter det gick vi upp och åt frulle, Julia åt som vanligt en yogurt och havregrynsgröt (hur dött det änn är så älskar min dotter det med banan i!) å jag åt frallor med något på, minns inte vad.
.
Efter det får jag för mig att va fasen, vi åker till leklandet, sagt och gjort! Vi var på leklandet i 3 timmar ungefär och Julia älskar det, speciellt avdelingen för vuksna barn. Men vi gick i alla fall tillbaka till bebis avdelingen och lekte lite tillsammans med en annan liten pojke där på 11 månader. Julia tyckte om han så mycket att hon attakerade han med en kram så att han ramlade baklänges! Hon ville helt änkelt kramas!
Så kastade hon en leksak på han och blev irriterad när han inte förstod att man ska kasta tillbaka, så hon drog och klätrade upp och ner för en "trappa" i stället!
.
Efter det åkte vi hem och åt mat. Å så gick vi ut å lekte i lekparken i ca 1 timma eftersom att vi inte hadde varit ute på hela dagen nästan. Å så gick vi hem och Julia badade innan hon åt kvälsmat och borstade tänderna.
.
Hon älskar värkligen att borsta tänderna min flicka! Hon gapar och säger "ahaa!" när hon ska svälja! Så fortsätter vi och när vi är klara gör hon det själv! I stället för att vricka på borsten så vrickar Julia på huvet när hon gör det själv och vem har sagt att vricka på borsten är det självklara och rätta valet!?
.
Så fick hon välling och så var det natten!


Kommentarer
Postat av: hallonmamma

Är Hawkar tillbaks igen?

2010-09-13 @ 13:03:02
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0