Måste retas lite faktiskt!

Det finns inte mycket som är billigt i Norge inte, men vissa saker kan vi värkligen! I dag var jag i affären och skulle köpa blöjor till Julia, jag tycker att det är så bekvämt med "Up and go" eftersom att Julia vägrar att ligga ner när man ska byta på henne nu för tiden så "vanliga" blöjor blir hängande och slängande. Så tänkte jag "detta blir dyrt!" eftersom att "up and go" (Liberos märke) kostar ca 45 kr pluss att jag skulle ha bröd, mjölk, bananer och lite annat. Jag gick inn i affären köpte blöjor, mjölk, bannaner (två st), yoguth och fyra frallor. Jag betalade 45 kronor!

Visst bränner det lite nu för alla er Svenska föräldrar som betalar nästan 100 kr pr packet med blöjor när Julias kostar 17 kr för 52 stycken?:) Visst gör det? Ärkänn nu! Urch va elak jag känner mig, men urch va bra det känns!

Det var så klart inte Libero utan ett annat märke, men dom är bra för jag brukar ha dom i "vanliga" blöjor på natten till Julia så jag tänkte "17 kr, vad är det?" om dom inte skulle vara bra skulle jag bara slänga dom, men hör och häpna! Dom sitter perfeckt på henne! Dom passar henne värkligen och det känns as bra att dom för evigt och alltid (ok, dom kanske går upp till 20 kr om ett par år med då får vi väll hoppats att snoris inte har blöjor längere!) kommer kosta mig bara 17 kr för blöjor som räcker i ca 1 väcka.

Ok, vissa kanske tänker "men B-bløjor!" å då kan jag informera att Coop alltid har rea på blöjor! Om dom kostar 47 så kostar dom 37 på coop. På ICA bruka dom ha 100 blöjor för 100 kr. På Kiwi får man var 4 paket gratis. På Rema 1000 är blöjorna bara allmänt billigare!
Dock får man var andra paket gratis nu från Kiwi=två paket libero "up and go" eller vanliga om man vill ha det för 47 kr!

Jag gillar att retas ibland, att en pizza i Norge kostar 200 kr behöver vi dock inte prata om! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0