Änn att vilja trycka ner sitt barn!

Tänk så hämskt va? Att vilja trycka ner sitt barn, men i den senaste tiden har jag velat trycka ner Julia, bokstavligt talat! Hon bara växer och växer! Känns som att det var i går som jag fick henne på mitt bröst för första gången, men det var det inte.
I dag (Fredag) är min lilla tjej hela 7 väckor och två dagar och på Onsdag är hon 2 månader! Kan ni fatta det? Tänka va fort tiden går? Nu har Hawkar hittat videokameran så den har blivit av dammad å står nu på laddning innanför morgon dagen.

Jag tror att Julia håller på och få lite tänder också, för att få henne att sova är som att be en människa att gå på rinnande vatten, inprencip omöjligt! Hon stor vägrar och vi hag gjort allt nu känns det som! Jag har försökt, sen har Emelie försökt å Hawkar har försökt, sen har vi börjat om. Bytit blöja, ge nappen, mata henne, gett henne vatten osv osv, men jag tror att hon nu ligger och är övertrött. Hon ska inte ha nappen, men hon ligger mera änn gärna och suttar på handen, eller mina tuttar (AOOOO).

Sen helt plötsligt kan hon sovna igänn, bara så dära! Men hon vaknar dock ganska så fort i gänn som oftast. Hon blir med andra ord aldrig ricktigt utvilt, och det blir inte jag häller. Ser ut som att i natt kommer bli den värsta, gud vad det är mysigt med barn!<3 Speciellt Julia! Skulle inte byta ut hennes gnålande och sovvägrande mot något annat i hela världen!

Förästen så kan Julia stå, eller ja hon kan i alla fall stå om man håller i henes händer, min ducktiga tjej! Annars så har hon fått en bil av moster Linn också som hon kan åka runt på när hon blir gammal nog för det. Jag längtar kan jag nog i alla fall berätta. Annars så förstår jag inte hur andra mammor hinner blogga om absolut allt som sker i deras liv, jag har inte en chans! Julia gör för mycket!
Om hon sitter och har en kudde bak ryggen så kan hon ta i så massor att hon tippar framåt! Ni ska bara se va stärk hon är i sina mag muskler! Men om man sätter henne mitt i soffan så tippar hon åt sidan, Emelie säger att hon ser ut som en strandad val och det gör hon ioförsig också!

Men nu kräver hon mamma igänn för nu har hon ju sovit i 10 minuter, förstår ni vad jag menar? Skulle i alla fall aldrig byta ut det, Julia är som min motor, det är hon som håller mig i gång! Jag älskar henne mäst av allt och i morgon ska vi ta en bild på henne när vi pussar henne från var sin sida jag och Emelie, haha kommer bli så roligt!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Den vart bort tagen för att jag är ett klantarsel..= jag råkade radera den, inget som var med mening precis..

2009-09-25 @ 11:21:06
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

Hihi, nämen Julia då ^^

2009-09-25 @ 12:41:17
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0