2 timmar i ensamhet!

Nu har jag snart varit hemma ensam i två timmar! Kan ni förstå det? Helt aldeles ensam! Hawkar kommer fram till mig och så säger han "Hege, kan du amma Julia?!" och jag svarar "Men hon åt för en liten halv timme sedan bara." Han svarar "Ja, men vi ska ut så då tänkte jag att det var bra om hon var full i magen." Å jag svarar "Jaha, vart ska vi?" och det jag får till svar är "INTE DU! Jag och Julia! Vi ska ut, ENSAMA!"
Snacka om ett slag i magen. Haha! "INTE DU!" precis så sa han med ett extra litet tryck på DU så att jag kännde mig ricktigt utanför också! Han menade att han kunde åka ut ensam med Julia ett tag för han tyckte att jag behövde vara lite ensam, och ja det kanske jag behöver. Men det skal Gudarna veta att jag börjar undra vart dom har tagit vägen nu, två hela timmar har dom varit borta.
Hawkar har varit ensam med henne en timma här och en där ett par gånger förut eftersom att jag har velat gå ut och vara bara jag helt ensam, då har han tagit henne. Men inte såhära att dom två går och jag stannar och måste vänta, men det är hans dotter med och även fast det rycker i mamma hjärtat som vill säga "Glöm och dröm, jag ska med!" så får jag tänka på att han vill så klart vara med henne och känna sig som en pappa utan att jag ska stå och vaka som en hök över honnom någon gån också!

Å ni som tror att Julia svälter ihjäl nu, ni har fel! Jag hadde (och har) massa mjölk i frysen så att Hawkar kan ta henne i sånna hära tillfällen, så att jag får vara ensam och att han får vara ensam med Julia, hon är trots allt hans dotter.
Men nu sitter jag dock och undrar vad jag skal göra medans dom är borta, jag har ingen aning, så nu har 2 timmar gått och jag har avänt dom ved att sitta vid datan och oroa mig för om han klarar av att byta bajsblöjan som skal komma i dag och som förmodligen har kommit nu, om han värmer mjölken till den retta tempraturen, om han gosar med henne eller om han har gett henne till sin kompis!
Helt ärligt så är jag inte ett dugg orolig! Jag vet mycket väl att Hawkar klarar av det hära galant och helt utan problem! Han vet precis vad Julia vill, eftersom att när hon gråter så vill hon i 90% av tillfällerna ha mat och dom andra 10% har hon ont i magen å då finns inte så mycket att göra så!

Nu ska jag skriva i Julias "Mina första år" bok att hon har varit ensam med pappa i dag över en längere tid för första gången, flera skal det bli!

Kommentarer
Postat av: elin

du är såå duktig =)

2009-09-30 @ 22:06:50
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0