Hemma från akuten...

Så som det låter! Ryggsmärtorna gick över och allt blev bra så jag och Linn satte oss för att kolla på "P.S, I love you" å vi han ungefär halva filmen innan jag börjar få magknip, å det blir värre, å värre å värre! Tills slut så måste jag gå ner på toaletten och jag kissar samtidigt som jag vrider och vänder på mig av smärtor bak revbenen. Det gjorde så ont att jag kan inte förklara.
Jag ställer mig upp å drar på mig byksorna, spolar och vänder mig för att tvätta händerna när jag snabbt som tusan vänder mig igänn och spyr som en hält! Nu blir jag ganska orolig för att jag har någon mat förgiftning, inte för min del men för Julias. Det blir bara värre och värre och smärtorna är tills slut så onda att Linn ringer efter ambulans medans jag ligger och vrider å vänder på mig i smärta sammtidigt som jag roppar högt att det är så ont, jag gråter också å det skal vara säkert att det skal mycke till innan jag fäller tårar.
Det lugnar ner sig och blir bättre och precis när det håller på och sluta, så kommer ambulans "gubbarna" inn genom dörren, jag berättar att det nu har gått över men dom bestämmer sig för att ta med mig i alla fall så vi spänner fast Julia också! Så Emelie, Julia har åkt ambulans INNAN dig, å hon är bara 2 månader! Den du!

Vi kommer inn på sjukhuset å jag får facktiskt ett jätte bakslag, det enda dom testar är mitt urin och en läkare trycker lite på magen. Jag säger att jag vill att dom ska rönka för vem vet om jag kanske har magsår eller liknande? Men han menar att det är onödigt. Så för att trycka lite på mig mage å testa mitt kiss ska dom ha 200,-, det är inte klokt!
Pluss att han sa att om det kommer tillbaka så ska jag komma inn en gång till, men det tänker jag inte, för dom kollar inte ens ordäntliget och jag blev facktiskt ganska besviken. Jag har födit barn, jag vet vad smärta är och jag kan nästan säga att detta var värre eftersom att det var konstant smärta i ca 30 minuter, jag trodde helt ärligt att jag höll på att dö!

Men nu ska jag sova i alla fall och hoppats på att det inte kommer tillbaka i natt! God natt på er små troll!


Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Hahaha..om han nu tänkte så :P så äre synd då för att han skulle i alla fall inte få bröstmjölk av mig eftersom jag valde att sluta amma honom efter ett tag :) Då var han typ runt 1.5 -2 månader när jag slutade :)



Kraam

H

2009-10-10 @ 11:39:06
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men bajs vad du skräms! och föresten, tror du att jag bryr mig i en sån här situation om att jag aldrig tycks få åka ambulans, neej neej, julia är ju bara två månader men en annan som har 20 år i nacken tycks ju aldrig få åka, verkar som mamma sumpade min enda chans att få åka när jag var typ fem, men jätte kul att du och julia fick åka ambulans, jätte!! Rub it in bara!! Och sluta upp med dom där dumheterna som magsmärtor när jag är nästan 80 mil bort, det är inte okej!

2009-10-10 @ 14:11:46
URL: http://dagenmedemelie.blogg.se/
Postat av: Johannes

Hei, vil bare si takk for din kommentar, men at jeg nå legger ned bloggen, og har skrevet et lite avskjedsinnlegg;)

2009-10-10 @ 15:40:12
URL: http://erjegstygg.blogg.no
Postat av: Hallonmamma

men herregud! :O:O Hur kunde dom släppa iväg dej så snabbt? Fy fan vad jag arg jag blir!! Om du har så ont så att du gråter och spyr är det ju något som inte stämmer! Kolla upp det igen tycker jag!

2009-10-11 @ 21:55:38
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0