Gud va bra det känns!

Gud va bra det känns nu när jag skrev det dära innlägget i bloggen "Gamjävlar!". Jag läste igenom det nu och jag log från öra till öra och tänkte, "tji fick dom, dom jävlarna!". Jag är så klart aldeles för rädd å feg för att berätta för dom var jag tycker face to face, men det spelar ingen roll! Jag har ju i alla fall berättat det för er!

Såhära är det förstår ni att jag skulle träffa mina "kompisar" (vi har enbart pratat över msn) Malin och MariLene och deras döttrar inne i stan i morgon, men så kom jag på i Onsdags att jag har ju inga pengar till bussen så Hawkar skulle ta ut till mig, sjävklart så funkade inte det eftersom att han kunde inte ta ut ur banken eftersom att dom hadde inga kontanter inne.
Så Hawkar frågar sin kompis på Torsdag om han kan få låna bilen dagen efter för att köra mig och Julia inn till stan och hans kompis sa att detta var helt ok, det var bara att ta bilen för han har ju lånat våran (när vi hadde en) massor av gånger. På Fredagen åker Hawkar för att hämta bilen och jag packar ner dom sissta sakerna, han kommer tillbaka hem UTAN bilen och jag frågar vad som nu har hänt. Då har hans kompis åkt iväg bara sådära fast han hadde lovat att vi kunde låna bilen, well, well inte mycket att göra åt saken.
När han senare kommer tillbaka (hans kompis) så har vi kommit på att jag kan låna 200,- av honnom för min syster kunde överföra dom 200,- tillbaka till honnom samma dag om han ville. Så vi åker till resturangen å han påstår att han har inga pengar, varken i fickan eller kassan, men han säger att vi kan komma tillbaka vid 17-tiden för då har han säkert fått inn lite.
Well, well, där gick den bussen (vi bor ca 1 timma och 30 minuter från stan och det kostar 125,- med bussen. Jag skulle åka på Fredag pga att jag skulle tillbringa hälgen tillsammans med min syster och min underbara systerdotter på 2 väckor) och vi åkte tillbaka till honnom på pizzerian vid 17 för att kolla om han har fått inn pengar. Då hävdar han FORTFARANDE att han inte har fått inn något utan han har bara solgt två pizzor och båda har betalat med kort.

Nu börjar jag bli ganska ledsen å besviken, jag ville värkligen till Trondheim. Å nu tänker säkert ni "Det kan han ju inte rå för, och varför skulle han låna dig pengar?" Jo, det ska jag berätta! Det är så förstår ni att när han skulle köpa pizzerian så fattades 50.000kr för att den skulle bli hans, jag hadde pengar å han frågar om han får låna. Jag gick med på det å han satte sin bil (volvswagen 2007 modell) i pant för det hela så allt var ok. Jag har fått tillbaka pengarna å så men jag menar att när jag var så snäll å lånade han 50.000 kr, för drykt 1 år sedan, då tycker jag facktiskt att han kan låna mig 200,- för en dag! Är det bara jag som tycker det? Gör jag fel i att bli besviken och arg?
Å så tänker ni säkert, "Men han hadde ju inga pengar!". Å det är skit snack! Dom är 5 vuxna män som jobbar på resturangen, pluss den enas fru så dom är 6 vuxna människor där allt i allt, å ingen av dom har 200,- att låna mig? En resturang måste alltid ha växel på ca 1000,- i kassan! Tänk om det kommer någon å ska ha en pizza å bara har 1000,- att betala med, ska inte han få någon pizza då eller? Ni hör ju själva hur det låter!
Men det är sissta gången som jag lånar ut något som hälst till någon, aldrig mera! Dum som man är...

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

fattar att du blev sur! Vilken jävla idiot som inte ens kan låna dej 200 spänn!! Man kan ju undra vad hans problem är. Självklart hade han pengar i kassan...Och du lånade ju verkligen honom en massa pengar. grrrrrrrrrrrrrrrrr!

2009-10-05 @ 14:00:46
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0