SPCA, vissa borde inte få ha djur!

Jag förstår inte varför jag kollar på SPCA som går på animal planet, jag börjar alltid gråta och jag blir lika chokad varje gång över hur vissa människor behandlar sina djur!
En häst som har ett brutet ben är inte bara bara och en man som har haft hand om denna hästen har inte ens ringt vetrinären för att få hästen kollad när han ser att hela benet släpar efter hästen när den går. Han påstår att någon har försökt sno hästen och då har hästen brutit benet, detta kan ju vara sannt vad vet jag! Men varför inte ringa vetrinären när hästen har ett brutet ben? Han hadde inte pengar till utgifterna! URSÄKTA? Om man inte har pengarna så kan man i alla fall få hjälp i Amerika med sina djur. Om han värkligen hadde älskat och brytt sig om sin häst så hadde han kunnat ringa till SPCA och säga "Snälla hjälp mig!" Dom kanske hadde tagit hästen i från honnom, men den hadde i alla fall sluppit lida med ett brutet ben. Gud det finnt inte några ursäkter för sånnt uppförande! Den längsta straffen mannen som ägde hästen kan få är ett år och det är fan inte nog.
Det var också en hund som dom hadde hittat efter en vägkant som facktiskt har blivit skjuten med ett hagel gevär, den höll på att dö! Tänk att någon kan göra så mot ett djur? Jag kan inte förstå det. Inte bara det men när dom röntkade hunden så såg dom också att det inte var första gången hunden hadde blivit skjuten, utan den hadde blivit det innan och så hadde den frisknat till utan hjälp. Sånna människor som gör sånna saker borde bli skjutna med ett hagel gevär och få ligga efter en vägkant för att kolla om dom överlever utan hjälp!
Så var det några fåglar (gäss och höns) som någon granne hadde ringt inn om eftersom att det luktade så himla konstigt från andra sidan staketet. Inte konstigt såg man när dom filmade. Den damen som skulle dokumentera det hela var tvungen att gå bort från buren i mellan hon tog bilderna eftersom att stanken inte gick att vara nära. Inte bara det men i ena hörnet ligger det en död fågel! Om han hadde brytt sig om sina fåglar så hadde han sett att den fågeln var död när han skulle mata dom varje dag. Vattnet i buren är helt ruttet och fåglarna går runt i avföring. Fåglarna har större fläckar utan fjädrar änn med och alla är inndränkta i avföring. Men eftersom att han som äger fåglarna är sammarbetsvillig så får han en till changs. Vad fan är det för skit? Det ligger en död fågel i buren! När missade dom den?
Gud jag känner att jag bara blir mera och mera provoserad jo mera jag skriver så nu klarar jag inte mera. Ska byta kanal nu och kolla på något annat innan jag går tom för tårar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0