Pollen borde vara olagligt!

Jag skojjar inte! Nu när jag är gravid så tänker jag inte ta mina medesiner, även fast doktorn har sagt att det är ok, jag tycker inte att det är ok! Dom är trekants markerade och jag blir själv jätte trött av dom! Jag har tagit ett piller under graviditeten och då sov jag nästan i 24 timmar efteråt, helt galet ju!
Jag har googlat det hela också (som jag alltid gör när jag undrar över något och STÄRKT AVRÅDER ALLA GRAVIDA ATT GÖRA även fast jag själv inte kan låta bli) och vart jag änn läser så kommer jag fram till det samma, dom hära pillrerna är helt säkra och ingen bevist problem har uppstått på barn, men jag tycker i alla fall inte att man ska knapra piller när man är gravid. Jag läser att det är många som tar värk tabletter mot huvudvärk också när dom är gravida, och jag vågar inte ens ta det när jag har sprängande huvudvärk, det är inte värt risken tycker jag, vad tycker ni?=)

I natt kan jag värkligen inte sova, jag fattar inte ens varför! Jag bara ligger och vrider och vänder på mig och kissa måste jag göra hela tiden, i natt har jag inte ens sovit 10 minuter, ja facktiskt inte ens ett minut...

Svar till Annonym: Jo jag bor i Norge, det står också om man klickar på mitt namn i bloggen där det också står lite mera fackta om mig och mitt liv=) Jag har bott i Sverige i 9 år (från jag var 8-17) men nu har jag flyttat tillbaka till Norge igän och trivs bra här. Anledningen till att min blogg är på Svenska är för att jag känner mig i alla fall som en Svensk, pluss att alla mina kompisar bor ju i Sverige (förutom dom nya som jag har fått efter jag flyttade hit så klart) och dom nyfikna små fjunen vill veta saker som händer och ingen av dom förstår Norska, därför väljer jag att ha min blogg på Svenska=)
Jag tror dock inte att det är för att jag bor i Norge som du fick den uppfattningen, he he. Jag har dyselexi så jag skriver som en kråka som har rökt på ibland, men jag kan i alla fall göra mig förstådd, visst?=)

Nee nu ska jag nog kolla tillbaka till sängen igän, försöka sova innan jag ska upp, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Tack för din långa kommentar om sjukdomar.. Visst är det så, men när man är så ledsen i början så blir det ju lätt att man beskyller sig själv.

Och angående sängen.. Hehe jo vi är två som sover i den (plus katt) och faktiskt så räcker 120 säng alldeles utmärkt för oss.



Känner igen det där med att man inte vill käka piller när man är gravid.. Tyvärr så åkte jag på flera antibiotikakurer under min graviditet och det verkar inte ha påverkat min lille :)

2009-06-16 @ 10:56:36
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

Usch ja.. pollen är inte kul. Förstår även att du inte vill ta mediciner mot det! Men det borde finnas andra pollen mediciner som inte gör dej lika trött?

2009-06-18 @ 14:24:21
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0