Håll alla tummar ni har!

Håll alla tummar ni har för oss! Vi var och kollade på en lägenhet i dag och den var aldeles underbart perfeckt! Läs bara!
Två sovrum, ett stort och ett lite mindre, passar perfeckt till oss när lillan kommer. Köket var inte så stort, men det var i alla fall stort nog. Vardagsrummet var inte så avlångt och jobbigt att möblera om som här utan det var mera fyrkantigt. En toalett och ett badrum, nu kommer det bästa BADKAR!!! I Norge är det ungefär omöjligt att hitta en lägenhet med badkar! Alldeles underbart fin var det. Fast lägenheten var skit ful! As fula golv och väggarna ska vi inte ens prata om.
Men han sa att anledningen till att dom inte börjar hyra ut föräns i Augusti är att hela lägenheten ska renoveras, utom badrummet! Jag ville nästan börja gråta, den är helt perfeckt! Och som om inte det var bra nog, här kommer mera! Trägården är STOR och baksidan är som ett paradis. Massa bärbuskar och äppel trän, plommon och andra frukter och han sa att det ingår så klart i hyran och det var bara och plocka om han skulle välja oss.
På framsidan så är det en gräsmatta och en "platt" eller vad man ska kalla det som vi delar med han som är våran granne, å det har jag inget emot, han värkar inte använda det i alla fall för det stod stolar och bord där och dom stod upp ned och såg inte ut som att dom var använda i år i alla fall. Ungefär 50 meter från huset så ligger havet, hav metyder strand! Jag är helt kär i den hära lägenheten och jag vill värkligen ha den och om vi inte får den så kommer jag nog bli besviken!

Det bästa var att han som äger huset var jätte trevlig, mot Hawkar också! Förra gången vi letade efter en lägenhet så var det så att dom var jätte trevliga mot mig i telefonen och att ingen annan hadde kollat på lägenheterna osv sedan när dom såg Hawkar så fick vi den i alla fall inte... Det gjorde mig så klart jätte ledsen eftersom att jag kände att vi blev undertryckta bara för att Hawkar inte är Norsk, och så ska det inte vara!
Han som vi kollade på hos nu log bara mera när han såg Hawkar och berättade att han hadde många kompisar som var från Iraq, Kurdistan och att han menade att dom alla var bara trevliga människor. Det gör mig så klart ännu gladare=)
Han hadde en sjukt söt hund också, å så tror jag att han har en katt eftersom att det var en "katt ingång" i dörren.

Platsen är helt underbar och jag vill värkligen ha den hära lägenheten! Så nu måste ni alla hålla alla tummar för mig och Hawkar och hoppats att vi får den=)

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Jag håller alla mina fingrar för er!

2009-06-29 @ 00:22:35
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har en liten fråga som jag hoppas du inte har något emot att svara på :) Pratar inte Hawkar norska/svenska? Pratar ni engelska med varandra eller hur gör ni? Tack för en jättebra blogg :)

2009-06-29 @ 00:36:39
Postat av: Linda

Jag ska hålla tummarna så knogarna blir alldeles vita! :D

2009-06-29 @ 05:47:41
URL: http://lindadahlbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0