"Gud va ful jag är!" Eller "Gud va snygg jag är!"?

Det är en fråga jag ofta ställer mig för tiden, är jag värdens finaste jusst nu, eller är jag värdens fulaste? Det är en sjukt svår fråga för mig för ibland kollar jag i spegeln och säger "Gud va fin jag är! Fatta va fantastisk jag är! Fatta att min kropp lagar en ny människa! Asså fatta!!!" Dom gångerna ler Hawkar och säger "Ja kan du tänka dig!" Så dära ironiskt du vet? Men så iblan kollar jag på min kropp och säger "Gud va ful jag är! Kolla alla sträckmärkerna och kolla va fet jag är! Sjekka inn dubbelhakan och brösten ser ut som att dom ska spricka typ nu! Gud va jag är FUL!"
Dom gångerna (om Hawkar är där) så påminner han mig om att för 3 timmar sedan stod jag och kollade och pratade om hur vacker jag är och hur jävla fantastisk jag är! Och sedan säger han "För det är du! Kolla va din kropp kan, min hadde inte haft en changs!" Sen skrattar han lite och kollar på mig som så klart börjar flina, för det är klart att hans kropp inte hadde klarat det, hans kropp är ju inte gjord för det! Men det är min, då kan jag väll inte vara så himla fantastisk eller? Men det är klart att jag är, alla kvinnor som kan göra något så coolt med sin kropp är helt fantastiska, fattar ni vad våran kropp kan? Det är ju helt otroligt!
Jusst nu är jag bara stolt över min kropp och jag kommer inte bry mig om "gädd häng" när lillan har kommit, då har jag födit ett barn och haft ett barn inne i min kropp i 9 månader, det är klart att den ser annolunda ut då! Men den kommer i alla fall vara värdens finaste kropp, jag kommer alltid tycka det om min kropp nu eftersom att den kan produsera en annan människa, helt fantastiskt!



Vädrens finaste, med varända streckmärke!

Kommentarer
Postat av: Laura, mamma till Kasper

Vilken fin mage!

2009-06-15 @ 10:20:13
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Så där kände jag också! Eller har egentligen känt så hela livet. Tyvärr. Önskar jag hade världens bästa självförtroende. Men ikke :(

Min mage såg nästan likadan ut som din. Men det är så värt det. Eller hur? :D Har hört att man kan få bort vissa bristningar med cocosolja. :) Ett tips bara.



Hoppas din lilla knodd tittar ut snart. Jag är nyfiken!

2009-06-15 @ 13:45:58
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej! det här är första gången jag läser din blogg och jag bara undrar: är du från norge? det ser ut så på din text ibland :)

2009-06-15 @ 14:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0