"Ett glas på deling"


(Bild från google.no)

Nej tack, jag är gravid!
Jag känner att jag blir sjukt provoserad och irriterad över "baraabaarnet.blogg.se" eller va hon heter. Jag har alltid stöttat henne eftersom att jag vet att bara för att man är ung så detyder inte det att man blir en dårlig mamma automatiskt! Men nu har hon gått för långt! Denna 17 åriga flicka (som inte ens ska kunna komma inn på krogen) har varit ute i häljen med sina vänner, och det är helt ok för min del! Om dom släpper inn henne så är ju det dörrvaktens fel och inte hennes.
Hon skriver att dom har dansat och haft kul men att det senare under kvällen har blivit sjukt varmt där inne på krogen och att hon då har beställt sig en törstsläckare, en bacardi sider! Men det menar hon inte ska vara skadligt eftersom att det är ju bara 3% alkohol i! Ja 3 för många prosent!

Fan va förbannad jag blir! Och det gör inte saken bättre att så många sitter och skyddar henne och skriver att dom har ibland inte alkoholfria drycker på uteställen å det är banne mig skit snack! Ofta dom inte ens har vatten? Vatten finns i alla kranar och om dom inte hadde vatten så hadde dom i alla fall säkert en toa med hanfat som hon kunde dricka ur, man dricker inte alkohol när man är gravid!

Jag känner att jag blir så provoserad att jag näst intill vill gråta! Jag blir så arg och fïörbannad! Å alla som skyddar henne, vad vill dom? Skulle dom ha gett cider "med bara 3% alkohol i" till en liten bebis? Ne det skulle man inte, inte om man är normal! Och jag blir sjukt arg! För även om det kanske inte skadar barnet så har hon i alla fall gjort det, pluss att det finns forskningar som bevisar att barn som har varit med på en fest under graviditeten har större changs att missbruka både alkohol och andra saker när dom blir äldre! Dom flästa som har varit gravida och bebisen har varit med på en fest har gjort det innan dom visste att dom var på smällen, men hon ställer sig facktiskt och dricker en cider "för att det var så varmt", eh gå å dö va irriterad jag blir!

Men nu ska jag till stan, jag håller på å svettas ihjäl, är det ok om jag tar en öl då eller? GAAH!

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Jag har inte läst om detta på hennes blogg än. Tycker att hon skall leva och gå på klubbar och så. Inom kort så kommer hon vara för upptagen för att göra det. Men att hon dricker alkohol är big no no! Jag kan själv erkänna att jag drack när jag var gravid. Jag mådde psykskt dåligt och visste inte vad jag gjorde. Ville inte behålla barnet men det blev försent. Det kanske inte är en ursäkt men det är så det tyvärr gick till. I dagens läge hade jag ALDRIG gjort så. JAg ångrar det något vettlöst även då jag fick en frisk dotter. "Bara" 3 % är faktistk 3% för mycket. Har man valt att behålla barnet så får man nog faktiskt inse att alkholen måste bort. Om alkoholrn är viktigare än barnet. Är man nog inte mogen.



Tacl föresten för dina fina kommentarer. Kram<3

2009-06-22 @ 14:56:19
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

nej man ska absolut inte dricka alkohol när man är gravid, eftersom man inte vet OM det ger några biverkningar! Så, bättre att låta bli för att inte riskera nåt =)



kram!

2009-06-23 @ 20:15:51
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0