Bättre ensam änn med någon man inte vill leva tillsammans med!

Jag läser runt lite här i olika bloggar och ser att det är sjukt måga ensamstående mammor där ute i den stora värden synd att så många av dom är så unga också.. Men desto mera jag läser deras bloggar så tänker jag "Det kanske är lika bra?" eftersom att alla killar värkar vara idioter!
Jag kan själv inte förtå hur man kan strunta i sitt barn, hur kan man ens göra det? Det finns så många ute i värden som så gärna vill ha barn, men som inte kan få och så finns det så många barn var pappor inte ens bryr sig! Det gör mig irriterad och jag känner att jag blir provoserad! Varför låter man barnets föräldrars förhållande gå ut över barnet?
Det skulle så klart vara en annan sak om barnets pappa var voldlig, då har han ingen rätt allts till att träffa sitt barn tycker jag, då kan han helt änkelt dra till hälvette! Man slår inte sina barn, det gör man bara inte!
Vissa tycker att det är ok med en örfil, men det tycker INTE jag! INTE allts! Om man slår sitt barn så lär barnet sig att det är ok att slås och dom slåss på dagis, i skolan och kommer mäst sansynligen bli voldliga som vuksna människor, så det är inte allts ok! Jag tar upp det eftersom att jag läste en blogg där en mamma var för feg för att göra något åt saken, hon skrev till och med det, att hon var för feg!
Pluss att hon älskade ju honnom så mycket, barnet då? Älskar hon inte sitt barn såpass mycket att hon tycker att hon/han har rätten till att känna sig trygg? Barn som blir slagna blir otrygga, även om det "bara" är en örfil!
MAN SLÅR INTE ETT BARN!!!

Fast sen finns det föräldrar som bara är egg och bara drar ifrån sina barn för att det inte blev som dom hadde planerat, inget blir någonsinn som man har planerat, det blir det aldrig! Det är klart att när man skaffar barn och är gravid så hoppats man på en snäll unge som sover hela natten och som aldrig bajsar eller kräks och bara är glad hela tiden, och det är så klart att så är det inte i värkliga livet! När man inte får sova om natten för att barnet gråter, man har inga kläder för att alla är nerspydda, man har ont i brösten efter allt ammande, man har huvudvärk för att man glömmer att man själv bara är en människa och att man också måste ha mat och vatten då kan man snacka! Och om man då som pappa väljer att lämna mamman och barnet "för att det inte blev som man har planerat" så är man en skit stövel, och en ännu större skit stövel är man om man desutom väljer att inte ha kontakt med barnet!
Det finns så klart fall där det är mamman som bara dragit också, men det sker inte lika ofta.

Om man lämnar sitt barn och inte har kontakt med det så är man ett as hole, villket kön man än är! Och om man slår sina barn har man ingen rätt att leva, då kan man gräva sin egen grav och skjuta sig i huvet, så smårnig om kommer nog någon att skyfla igänn hålet eftersom att det börjar lukta! För man slår inte barn, det gör man inte!

Är man en mamma eller pappa som är i ett förhollande där mamman/pappan slår era barn, anmäl skiten, tveka inte! Även fast du älskar han/hon så spelar det ingen roll, för du älskar väll ditt barn såpass mycket att det förtjänar en trygg uppväxt? Ett litet barn kan inte anmäla sina föräldrar, ett lite äldre barn som är gammal nog till det vågar inte så det är ditt ansvar som vuksen att se till att ditt/dina barn får en trygg uppväxt och då spelar det inte någon roll att du älskar han/henne! Så det så!

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Håller med. Hellre utan än med dem.

2009-06-15 @ 13:50:03
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0