Tack för att vi inte fick den!

Jag/vi blev facktiskt ricktigt besvikna när vi inte fick den lägenheten som jag bloggade om innan, i Norge är det inte som i sverige så det är inte bara att hitta en ny med en gång. Här är det oftast så att det är privatpersoner som hyr ut lägenheter, villket betyder att det är dom som bestämmer om du får den eller inte. Å det är så klart så att när dom ska hyra ut så vill dom så klart ha det bästa och tydligen så tyckte inte han mannen att vi var det, men bajs på han!
Han ville ha 6.500,- (eller vad det var) för 60kvm (villket är fett billigt i Norge!!!) och det var därför vi ville ha lägenheten, men när vi inte fick den så fick vi fortsätta att leta.
Men så i går hittade vi två stycken som vi i alla fall var intreserade i=) Så i dag ringde vi den ena å hör och häpna! Det var 130kvm stort hus med två vårningar, 5 sovrum, två badrum, tvättstuga, källare, stort kök, stort vardagsrum och ett rum för att ha matbordet i. Jag trodde jag skulle ramla ur soffan när jag såg att han bara ska ha 5.800,- för det i månaden! Då tänkte jag å Hawkar att skiten var fall färdig, men vi åkte i alla fall och kollade. Fint var det, inte perfeckt kanske men nu får vi tomt också! Å det är värkligen mycket bättre änn den andra lägenheten 100 gånger om! Vi fick kolla ensamma också eftersom att han inte bor i närheten själv utan bor i huset som han har ärft efter sina föräldrar. Han lade till och med ut nyckeln till oss (snacka om att lita på oss!) å inte nog med det, jag ringde efter att vi hadde kollat klart och pang, vi fick det på platsen från 1 Augusti!

Tack till den som glömde hålla tummarna för oss=D

Kommentarer
Postat av: Linda

5 rum? så bra då flyttar jag och emelie in hos er ;P haha! vi ska söka massa i helgen hon och jag :D

2009-07-03 @ 10:58:41
URL: http://lindadahlbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

grattis! :)

2009-07-03 @ 12:28:51
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Men shit vad bra! :D vilket jävla kap!

2009-07-04 @ 16:11:49
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0