Skäms ni inte era jävlar?

Gud! Jag vaknar nu till nyheterna efter att jag har vilat ganska mycket i dag eftersom att jag har börjat må illa och kräkits. Jag har ringt både till min läkare och till fötselsavdelningen och dom säger på båda parter att jag ska åka inn om det skulle bli värre, men jusst nu ska det inte vara någon fara. Så i dag har jag nästan vilat hela dagen och jag tycker lite synd om mig själv faktiskt.

Men till själva grejjen. Jag blir så himla arg, förbannad, ledsen och besviken helt änkelt när jag vaknar och kollar på nyheterna. En äldre kvinna i 80 åren har blivit puffad omkull i sin rullstol ned i ett dike av någon som åker förbi på mopeder, efteråt har dom tagit hennes väska med enbart 500,- i. Skäms dom inte? Att man ens kan sjunka så lågt att man rånar en gammal tant som är så gammal att hon inte ens kan gå själv! Jag känner att jag blir arg och ledsen över detta! Hur fattig jag änn skulle bli så skulle jag ALDRIG NÅGONSINN råna en gammal tant! Jag säger inte att jag aldrig skulle råna någon för man vet inte villken situasjon man kommer havna i, jag tror dock inte att jag ens skulle kunna råna någon=P Men om jag skulle komma på och råna någon så skulle jag i alla fall råna någon som kan gå och inte sitter i rulstol! Tänk att dom puttade ner henne i diket för 500,- det är ju pinsamt! Vart fan e värden på väg?

Vet dom inte att äldre människor facktiskt kan dö om dom bryter lårbenet? Och om dom inte dör så är det en stor anndel som blir handikappade enda fram tills dagen dom dör. Dom som har bygt upp vårat sammfund, dom som har kämpat för våra rättigheter och dom som har skyddat landet från krigen och byggt upp det när krigen var slut, dom ger dom sig på! Att dom ens kan komma på en sådan sak fattar jag inte! SKÄMS DOM INTE!!!!?

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Man blir ju fan illamående av att läsa sånhärnt! Fy satan!

2009-07-08 @ 19:20:21
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0