Moster och morbror!

Vad kallar man ijänligen en inngift morbror i Sverige? Det har jag aldrig tänkt på! I Norge så säger man "tante å onkel" å dom orden har nog ijäntligen inte någon betydning, "Moster" låter precis som "mors syster" precis som "faster" låter som "fars syster" osv.
Men i alla fall! Det här handlar inte om insest, ha ha! Utan det är så att min mammas syster och hennes mann innlägget handlar om.

Dom är i alla fall helt underbara! Dom har nu hjälpt mig och vi har satt ett sträck över det som jag skrev innan, försöker dom med något så har vi Norges bästa familje advokat i ryggen, å hon är inte att leka med! Hon har inte förlorat en sak på över 12 år, hon har varit advokat i 14! Med andra ord så har hon nästan aldrig förlorat.
Jag är glad för att jag har den släkten som jag har, vi har allt som vi behöver och så himla mycket mera! Jag vet att om det är något så får jag hjälp också ökonomiskt! För det förstår väll ni med att det inte är jag som betalar för Norges bästa familje advokat? Så rik är jag inte!

Hawkars pappa fixar allt han kan från Iraq medans min moster och hennes man fixar allt det andra här ifrån! Vi har otroligt mycket tur i vårat liv och vi båda är sjukt tacksamma för dom människorna som finns där för oss! Dom som inte kan hjälpa till med det ekonomiska hjälper oss genom att stötta oss och "trösta" oss! Vi skulle aldrig klara oss utan er!
Å så finns det facktiskt vissa som läser min blogg som jag också är tacksam över, fast jag aldrig har träffat dom!

Julia, aka Hallonmamman är en av dom! När jag såg hennes kommentar i bloggen där hon skrev att jag skulle skita i kärringen och att hon inte borde få jobba med sånnt så tänkte jag "Det är fan helt rätt! Varför tar jag ens åt mig av hennes fula ord!" Och efter det pratade jag med min moster, hadde det inte varit för Julias kommentar (sjukt fint namn har hon ju också!) så hadde jag kanske aldrig bett min moster och hennes man om hjälp! Så även om jag inte alltid berättar att era kommentarer betyder, så gör dom det i alla fall=)

Så finns det alla dom självklara som jag förväntar att ska stötta mig, som Emelie! Hon har helt änkelt inget annat val=P Men det är så klart att jag nävner henne i alla fall, så att det inte blir några miss förstånd här=P

Kommentarer
Postat av: elin

du kan räkna med mig åxå gumman, vi är lite i samma situation ;) unga mammor känns de tufft någon gång är de bara komma till lilla mig som redan gått igenom de snart 3 första åren ;)

2009-07-17 @ 14:11:49
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: elin

du kan räkna med mig åxå gumman, vi är lite i samma situation ;) unga mammor känns de tufft någon gång är de bara komma till lilla mig som redan gått igenom de snart 3 första åren ;)

2009-07-17 @ 14:14:03
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Nämen :) Kul att mina kommentarer känns betydelsefulla! Kram!

2009-07-18 @ 12:50:27
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tur att vi vet vart vi har varandra pullan! <3

2009-07-18 @ 23:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0