Hawkar, min älskling! Du är lite smått kul du!

Ja jusst ja, nu kom jag på att jag har lovat!

Hawkar har många roliga kommentarer nu för tiden och jag kan inte göra annat änn att skratta! Här om dagen när vi var ute och badade så kom det en tant med två hundar som hoppade i vattnet och tjoade. Hon kastade bollar å dom hämtade, det såg så mysigt ut och jag börja så klart tänka på Kwando (våran hund som är avlivad nu) och Aiakos (min mosters hud, underbara hon<3 som också är avlivad nu). Jag blir lite smått ledsen i ögat känner jag och klarar inte av att kolla mera på tanten med hundarna, man skulle kunna tro att hon märker det, för i nästa sekund är hon borta.
Jag kollar bort mot Hawkar samtidigt som jag ställer mig upp och säger, "Jag vill också ha en hund!" å han kollar på mig å så säger han "Men älskling, vad ska du med en hund till? Du har ju mig!" Å jag tror att jag ska skratta tills jag får en hjärt atack å dör! Va han är rolig!

I dag så va han kul en gång till. Jag sitter och funderar lite, vi ska ju flytta 1 Augusti och daton som är satt till lillan kommer är 5 Augusti villket betyder att vi¨(förhoppningsvis) har flyttat innan hon kommer. Å så kommer jag på att då bor vi ca 1.5 timme i från sjukhuset, å så säger jag till Hawkar "Vi kanske ska sova hos min moster den sista tiden av graviditeten?" han kollar på mig med frågande ögon och säger "Varför?" och jag svarar "Jo, eftersom att vi ska flytta så långt ifrån sjukhuset å det tar ca 1.5 timma och köra inn till sjukan då, pluss att man måste stanna på två bomstationer å leta småpengar å ha sig!" han tänker kanske i ett minut innan han svarar och säger "Eeh, jag ska köpa ett sånnt blåljus som dom har på Jula för 149,- då ska du få se på grovkäring! Och vadå? Så stor böta är det väll inte om man åker igenom utan att betala, eller?!"
Det värsta är att han först skämtar samtidigt som han är lite alvarlig också! Å jag skrattar och då kommer han på hur dum han har varit!

Sedan har han berättat för mig i går att när han bodde i Kurdistan så hadde han en traktor! Å det va inte en villken som hälst traktor utan han hadde precis fått den nyase utgåvan av sin pappa! Överlycklig hadde han varit och han skulle köra den hem från företaget tillsammans med flera som hadde kjöpt traktor i samma slängen (Hawkars familj är typ bondar, dom har kykling farm och kossor).
Han berättar att han kommer inn i den vackra traktorn och slår sig ned, startar och reddy to go! Alla börjar dom köra hemmåt i sina traktorer och Hawkar tycker att det är sjukt varmt efter ett tag å bestämmer sig för att slå på A/Cn i traktorn (när han sa att traktorn hadde AC å radio så blev facktiskt jag med lite impad!) men han märker att det bara kommer varmluft! Efter att dom hadde kört ett tag så skulle dom stanna för att äta mat och i det dom sitter så säger Hawkar "Asså är det bara min A/C som inte funkar? Det kommer ju bara varm luft!" Fatta hur dum han måste ha sett ut när alla skrattar och frågar "Har du tryckt inn A/C knappen då?" villket han så klart inte hadde gjort! Då kände han sig så jävla dum och han hadde skämts så mycket att han sa "Men ja, tror ni att jag är dum eller?!"=PxD haha! Å sedan lotsas han som att han hadde ficksat det och att det hadde varit ett fel, även om det bara va han som hadde glömt knappen! Min smarta sak!<3

Hawkar han börjat säga många avanserade ord också som han hör över allt och när han har hört dom ett par gånger i olika sammanhäng så fattar han vad dom betyder utan att han frågar mig. Samma dag som dom dära hundarna så körde vi förbi en åker som tydligen hadde spräjat bajs eller något, för illa lucktade det i alla fall.
Å så kollar jag på Hawkar å säger "Fis unge, har du pruttat?" i irroni eftersom att jag vet att Hawkar bara gör sånna saker på toa! Vi har varit tillsammans i snart två år och en enda gång har jag (inte ens hört) lucktat att han har fisit å då skämdes han som bara tusan! Han tycker att sånna saker gör man bara när man är ensam och definitift inte brevid en tjej! Dock har han inget emot att jag är inne på toaletten medans han gör nr 2, han e lite rolig asså! Men i alla fall!
När jag frågat det så svarar han i irroni "Ja det har jag, visst lucktar det fantastiskt?!" Se för dig en svarthårig kille som pratar invandrar Norska (i detta fall i alla fall) som säger "fantastiskt" Jag blev ju helt tagen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Men jag valde att skratta innan jag säger "Gud va du är ducktig älskling!" och han ler från öra till öra, stolt som en tupp!

Kommentarer
Postat av: Linda

sv; Det är ju lillebror som heter de =)

2009-07-04 @ 10:37:48
URL: http://lindadahlbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0