Astrid Lindgren, du har en del av mitt hjärta!

Hon har så himmla vackra berättelser och filmer, jag är och har alltid varit helt kär i henner sagor (kan man kalla dom för sagor?) som handlar om barn och alla dessa ord! "Far åt pipsvängen med er, snorunge, fy fabian" osv osv! Vart fick denna kvinna allt ifrån? Helt underbara sagor! Allt från klassikerna som Emil och pippi till dom som aldrig blev rickgit så stora, så som Kajsa Kavat och Rasmus på luffen, men alla sagorna är lika underbara och alla borde ha lika mycket credd!
Dock blev jag lite chokad när jag haffa Hawkar i att kolla på Pippi här om dagen! Inte för att det var Pippi utan för att han sa "Åå, snacka om barndoms minnen!" Öööh, vad sa du? Vadå bardoms minnen? Jag vet att hennes filmer finns på måååånga språk (runt 60 om jag inte minns fel) men Kurdiska, trodde jag INTE var en av dom! Å Hawkar sa att det va det visst och att dom har Pippi på Arabiska också! ROLIGT!
Mitt barn skal TVINGAS att kolla på Astrids filmer, så är det bara! Varelse hon vill eller inte så är det dom filmerna hon kommer få=P Dom vackra sagorna som båda unga och gamla faller pladask för, och folk gråter över Michael Jackson(?) är död! Astrid var större i mina ögon och ja, jag grät den dagen hon dog, ingen uppföljare till Karlsson!


Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Åh dom filmerna är ju as bra ^^ hihi..



KRaam

H

2009-07-11 @ 04:03:44
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: jenny, - 17 år och gravid ♡

jag går in i vecka 20 idag :) UL bilden är sen vecka 17. sen att bilden ser konstig ut är för han låg ihop som en liten boll haha han låg med hakan i magen typ ;D

2009-07-11 @ 13:56:42
URL: http://ayotechnology.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Hon är en grym kvinna.! Har aldrig sett maken till så fina sagor och filmer. Kayleen kommer defintivt att få se alla hennes filmer! Det är äkta saker. Dagens filmer är fanimej bara skit. Se bara på Pokemon och Monsters Ink. What a fuck is that :O? Disney är också något min dotter skall få se. Och då menar jag klassikerna, skönheten och odjuret (min favorit film), askungen, lejonkungen etc etc. :)

2009-07-11 @ 15:19:04
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Yep det är värt var enda krona ^^

Hehe..jag förstod vad du menade ^^ hihi.



KRaam

H

2009-07-11 @ 17:37:19
URL: http://hanneler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0