En tjockis!

Vad är det med människor och försöka sörstöra för andra? Jag blir så himla förbannad! Jag vet att jag är rund! Asså jag skojjar inte, jag vet det! Jag har et flertal speglar hemma och att du eller någon annan person berättar detta för mig gör mig facktiskt inte ett dugg smalare, smartare eller något åt det hållet! Det är inte häller så att varje dag när jag vaknar så tänker jag "Ne men herre gud, jag är ju en tjockis!" Jag visste det kvällen innan också och det är inte något man glömmer over en natt, så med andra ord så behöver jag inte att någon säger det till mig meg jävna mellan rum, jag vet!
Jag blir inte ledsen över alla dessa idiotiska kommentarer, men jag blir rent sagt förbannad! Som när jag fick höra här för leden att jag hadde så fin hy, jag tackade snällt och denna rent sagt idiotiska person sa "ja, det är ju lite konstigt att du har det eftersom att det finns så många lite mindre tjejjer som har värsta acne problemen!" No shit? Helt ärligt så bryr jag mig inte ett dugg om att det finns tjejjer som "förtjänar" min hy mera änn vad jag gör eftersom att jag är en tjockis! Hur tänker människor? Jag blir galen! Så bara för att man är fet så betyder det att man ska få allt som är negatift med kroppen? Finnar, snea tänder, konstiga ögon osv osv?
Eller hur många gånger har jag inte hört att någon har sagt att det är konstigt att jag har min pojkvänn? Varför skulle det vara så konstigt för? Bara för att han är smal så betyder inte det att han måste ha en smal flickvänn! Om man då tänker liiite längere så kommer man facktiskt fram till att det var inte bara jag som valde honnom, utan han valde facktiskt att vara med mig också!

En sak till som gör mig så himmla förbannad är när jag hör folk som sitter och åmar sig över hur synd det är om "blondinbella" och andra personer eftersom att det är någon liten idiot som har setat och skrivit att hon var ful på en eller annan bild! Asså väljer man som "blondinbella" att skaffa en blogg, som för det första har ett sånnt namn, och sedan sittar och skriva om totalt blåsta och ovesentliga saker så får man facktiskt förvänta sig lite kretikk! Precis som jag! Jag vet att jag inte kan stava, därför blir jag förvånad om någon skriver något till mig där det inte står att jag inte kan stava! Jag vet det och jag vet att jag kommer få den kretiken också eftersom att jag skriver blogg, har en bdb, och en youtube!
Det är lika synd om henne som det är om mig, dig, och alla andra i världen som lever i normal standard!

Sånna som det är synd om däremot, det är barn som blir misshandlade, folk som svälver, kvinnor som blir misshandlade av sina men och tvärt om, unga människor som måste vara med i krig, mödrar och fedrar som har förlorat ett eller flera barn osv! Det är sånna människor det är synd om!
Det är inte ett dugg synd om "blondinbella" bara för att någon säger att hon ser tjock ut på en bild, det är inte ett dug synd om mig bara för att jag ständigt blir påmind om att jag är knubbig, det är inte ett dugg synd om Karina i andra klassen vars pojkvänn har haft sex med en annan och sedan dumpat henne! Det är inte ett dugg synd om oss! Fattar ni? Det är synd om dom som tycker att varje dag är en pest och plåga! Det är dom det värkligen är synd om!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är så klok min vän, så klok och du har helt rätt! :)Ibland känner jag verkligen att någon förde ihop oss av en anledning, vi två hör ihop! Älskar dig pullan! <3 Och du, mer att älska.. Det vet du! ;)

2008-10-19 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0