Blå kors.

I dag ær det  av tv aksjon i Norge før alla barn som har førældrar som anvænder sig av droger, dom kommer runt och knackar på dørrarna runt om i landet. Dom var i alla fall precis hær och jag gav ett par slantar=) Man kan i alla fall ge om man inte hjælper till tycker jag!
Jag hørde att dom var nere hoss grannen också och frågade honnom och hans svar va "tyverr, jag har inte tid jusst nu!" Då tænker jag så hær, DIN SNÅLA FAAAN! Hur lång tid tar det att kolla sin jacka efter ett par kr? Två sekunder? Om alla skulle ge en krona så skulle det bli flera milioner tillslut, konstigt att alla inte tænker så!
Men men, jag gav væll før honnom med då! Han hadde føræsten fest i fredas, och jag menar værkligen att han FESTADE! Han kom hem ca kl 03.00 på natten då alla barer och liknade stænger i Norge, han var inte ensam kan jag ju sæga! Innan dom ens hadde kommit inn i lægenheten så børjade dom sjunga "10.000 troll er på vei til Ullevoll, det er ingen som kan slå hele Norges RBK!" Fin låt och allt det dæra, men i alla fall! Visa lite respekt! Dom var facktiskt i trappan fortfarande! Sedan gick dom inn till honnom, denna man ær ca 40-45 år gammal! Dom sjøng av fulla halsar och man skulle kunna tro att vi bodde granne med en kariokebar!

Han væckte mig! Jag ær så svår væckt att ni skulle aldrig kunna føstå! Pappa brukade alltid sæga att om man slæppte en bomb utanfør mitt fønster så skulle jag inte vakna, det ær ungefær sannt! Jag blev irriterad eftersom att jag skulle upp kl 09.00 på en lørdag før att hælsa på min bror! Så jag skrev ett sms dær det stog "Kan ni lungna ner er lite? Folk sover facktiskt och klockan ær snart halv 4 på natten!" jag fick inte något svar och inte blev dom tystare hæller!

Nær jag vaknade kl 10.00 på morgonen så hørde jag att dom skrek och gapade fortfarande, jag gick i alla fall upp och min lotsasfarmor kom och hæmtade mig.

Kl 11.00 fick jag svar av min 40-45 åriga granne som skrev "ja mamma!" Och då tænker jag lite såhær, ursækta? Bete dig som en vuksen mænniska! En gång nær vi hadde vin kvæll så var vi 4 tjejjer hemma hoss oss och spelade musik men vi var i alla fall ganska tysta, kl 23 skrev han medelande och sa att vi skulle vara tysta! Han børjade liksom kl 3 på natten!

Men jag kan i alla fall inte sæga så mycket eftersom att det ær honnom vi hyr av, men det betyder inte att han inte ska visa respekt før oss! Det ska væll vara båda vægarna?


Men men! Jag ska i alla fall spela playstation nu, førsøka komma någon stans på det nya spelet=)


hadebra<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0