[Rasister och homofober?]

Jag kan inte fatta att någon kan uttala sig om vissa saker! Jag och min kompis Katrina satt och snackade på skolan før ett bra tag sen, sen kom det en kille som går i paradell klassen och slog sig ned... Sen helt pløtsligt børjade jag och Katrina snacka om rasister och va vi tycker om sånna.... Å då var den hæra killen med i våra konversasjon... Sen sæger han att alla som inte ær Norska kan dra tillbaka dit dom kommer ifrån...
Asså jag fattar inte hur man kan ha sånna holdningar ibland! Før asså ok, alla tycker och har sina egna åsikter, men Katrina som satt med oss hennes mamma kommer från Kina och det betyder att hon ær halft Kines sen sæger han så nær hon sitter dær!
Sen børjade han snacka om att hitler hadde precis rætt och att alla som ær annolunda eller har svart hår borde gasas! Jag fattar værkligen inte hur några mænniskor kan kjænna så! Å jag med min munn kunde så klart inte holla mig och sa
- Jaha så du menar att Katrina hær, min pojkvænn och lillebror (som ær halv turk) ær mindre værlda ænn oss så kallade "vita"? 
Och då va han så klart tvungen och førklara sig før att han visste inte att Katrina var halv Kines innan de (det synns inte så jætte mycke på henne) och han visste i alla fall inte att jag hadde en lillebror som va halvturk eller att min kille kommer från Iraq.
- Ne men det ær ju inte så jag menar, sa han. Jag menar dom som kommer till Norge och lever på sossialen.
-Jahaaja... så dom som lever på sossialen borde gasas? Ænn alla Norskar som gjør det då?
Ja men de va ju facktiskt annolunda før att Norskar betalar ju skatt! Jaha men alla svartskallar som jobbar, tror han att dom slipper betala skatt bara før att dom har svart hår då eller?
Jag blir så førbannad! Han kjænner inte ens någon riktig utlændning (som inte ær fødd i Norge) så han vet ju inte ens va dom har gått igjenom i sinna liv! Dom flæsta som flyktar dom flyktar från krig och sånna saker! Å så menar han att dom borde dø bara før att dom kommer till Norge och måste leva på sossialen ett tag eftersom att dom inte har någon pensjon eller liknande och sen ær dom gjærna inte kapabla till att børja jobba på en gång!

Jag blir så førbannad! Och føræsten nær jag sejjer "svartskallar" så menar jag absolut inte något illa med det, det ær bara ett utrykk som jag anvænder utan att jag menar något illa=) Precis som att jag sæger Neger ochså fast jag inte menar något illa allst med det! Så jag vill inte ha några kommentarer om det=)

Och sen finns det en till sak som jag stør mig på! Folk som menar att homofili eller va de heter ær en sjukdom! Vadå? Ær man sjuk bara før att man ær kjær i en person som råkar vara av samma kjøn som en sjælv? Jag tycker att det ær bra att homosexuella får gifta sig och adoptera barn nu=D Jag tycker de e SKIT bra! Om ett barn inte har det bra med sina førældrar och någon annan kan ta hand om barnet så varfør inte? Eller varfør ska man inte få gifta sig? Bara før att det står i bibeln att gud skapade adam och eva? Herregud, boken ær væll ungefær 2008 år gammal? Eller? Menar man då också att folk ska leva som man gjorde på den tiden? Utan data, tv, bil och allt det andra? Ne då så! Acceptera andra før det dom ær!

Sen finns det så klar vissa mænniskor som jag inte accepterar också! Fast det ær peddofiler, dom som voldtar, mørdar och så vidare! Men det ær bara før att dom ær elaka mot andra mænniskor!

Jaja nog om de! I dag har jag i alla fall inte gjort mycke och nu ska jag læsa andra bloggar:D Hadet:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0